Aventel Servicedesk

Contactgegevens Aventel Servicedesk

Onze servicedesk staat van maandag tot en met vrijdag voor u klaar gedrurende onze openingstijden van 08:30 tot 17:30.

Wij zijn bereikbaar per telefoon of e-mail.

Telefoon: 088-8812345  Kies voor optie 2 Technische Ondersteuning
E-mail: service@aventel.nl

Indien u ons een e-mail stuurt wordt uw melding automatisch geregistreerd in ons ticket systeem en streven wij er naar om binnen 2 werkdagen uw aanvraag in behandeling te nemen.

Voor spoedeisende zaken en of verstoringen op een van onze diensten kunt u altijd telefonisch contact opnemen.

Hulp op afstand via Aventel QuickSupport

Soms is het handig als een van onze servicedesk medewerkers met je ‘’meekijkt’’ om je probleem op te lossen. Echt meekijken lukt ons niet altijd maar met Aventel QuickSupport kunnen we een heel eind komen. Dit programma zorgt ervoor dat we via internet met je mee kijken op je scherm.

Het gebruik van Aventel QuickSupport

Indien een van onze servicedesk medewerkers aangeeft dat we je probleem sneller en of beter kunnen oplossen door met je mee te kijken, zal deze je vragen om via onderstaande knop Aventel QuickSupport te downloaden.

Quicksupport

Storingen en werkzaamheden

RSS CSP Reporter

  • Vertraging oplevering mobiele porteringen op 2 juni 2020 29 mei 2020
    Naar verwachting zal op 2 juni 2020 de oplevering van mobiele porteringen vertraagd zijn. Wij adviseren deze dag niet af te roepen en als het mogelijk is later deze week.  
  • Storing leverstraat 29 mei 2020
    — Afmelding 30-05-2020 14:05 uur — De storing is verholpen. Bij deze wordt de melding gesloten. — Update 30-05-2020 00:57 uur — In samenwerking met de leverancier zijn onze engineers erin geslaagd om de achterstanden in de porteringen op enkele…Read more ›
  • Storing mobiel 28 mei 2020
    — Afmelding 28-05-2020 15:40 uur — De storing had te maken met de landelijke mobiele telefoniestoring. De impact op mobiele telefonie is weggenomen. Bij dezen wordt de storingsmelding gesloten. — Update 28-05-2020 13:35 uur — De impact is verminderd. Onderzoek…Read more ›
  • Verminderde Audiokwaliteit telefonie 28 mei 2020
    — Afmelding 28-5-2020 16:45 — De oorzaak is gevonden. Er wordt voor vanavond onderhoud ingepland. — update 28-05-2020 14:15 uur — Het onderzoek naar de oorzaak loopt nog. Engineers blijven het platform monitoren. — update 28-05-2020 13:00 uur — Onze…Read more ›
  • Verminderde performance 27 mei 2020
    — afmelding 27-05-2020 16:20 uur — Engineers melden dat de impact is weggenomen en dat het internetverkeer stabiel is. — update 27-05-2020 14:50 uur — De oorzaak van de verminderde performance issues op Fiber verbindingen is gevonden en de nodige…Read more ›
  • Spoedonderhoud Internet Aggregatie Router 27 mei 2020
    Tussen woensdag 27 mei 22:30 uur en donderdag 28 mei 2020 00:30 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het netwerk. Gedurende het onderhoud kan er een korte onderbreking worden waargenomen tijdens het omschakelen van netwerkverkeer.
  • Onderhoud Ticketsysteem 27 mei 2020
    Op donderdag 4 juni 2020 tussen 20:00 uur en 23:59 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het Ticketsysteem. Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met het Ticketsysteem worden verbroken en is het niet mogelijk om tickets aan te maken…Read more ›
  • Fiber verminderde performance 26 mei 2020
    — afmelding 26-05-2020 17:30 uur — Engineers melden dat de impact is weggenomen en dat het internetverkeer stabiel is. — update 26-05-2020 16:15 uur — Engineers geven aan dat oorzaak is gevonden en dat de nodige maatregelen getroffen zijn. Onze…Read more ›
  • Onderhoud telefonieplatform 14 mei 2020
    — Update 28-05-2020 18:20u — Bij dit onderhoud worden extra werkzaamheden uitgevoerd naar aanleiding van de ‘storing verminderde audiokwaliteit’ van 28-05-2020. Door deze toevoeging zullen onze engineers om 22:30 uur starten in plaats van 23:00 uur. Er wordt geen extra…Read more ›
  • Verscherpte maatregelen 17 maart 2020
    Vanuit  leveranciers hebben wij updates gekregen omtrent de maatregelen voor de monteursbezoeken of datacenter toegang. Dit bericht wordt uitgebreid wanneer nieuwe informatie beschikbaar is. (Laatste update: 31-05-2020). KPN ADSL werkzaamheden Om de mogelijkheden voor het upgraden van KPN ADSL verbindingen…Read more ›

Instructievideo’s

Heeft u vragen over een van de instructievideo’s? Neem dan contact op met ons via service@aventel.nl.

Aventel EEN Hipper+ installatie en configuratie

In deze video krijgt u uitleg over de installatie en configuratie van de Hipper+ app.

Aventel EEN Hipper+ Bellen via Centrale (calltrough)

Deze video laat zien hoe u met de Hipper+ app kunt bellen door de centrale heen. De belkosten die hiermee worden gegenereerd zijn voor uw abonnement. Op deze manier belt u uit met uw zakelijke telefoonnummer.

Aventel EEN Hipper+ Bellen via Centrale (centrale belt terug)

Deze video laat zien hoe u met de Hipper+ app kunt bellen waarbij de centrale u terugbelt. Hiermee zijn de belkosten voor het gesprek voor de zaak en belt u uit met uw zakelijke telefoonnummer.

Aventel EEN Hipper+ gesprek doorverbinden

Deze video laat zien hoe u met de Hipper+ app gesprekken kunt doorverbinden. Dit kan met en zonder ruggespraak.

© 2020 Aventel B.V. Alle rechten voorbehouden. | Update | Oplever