Telefooncentrale

De ongekende mogelijkheden van je telefooncentrale

Als mensen bij ons aankloppen voor een telefonieoplossing, vragen ze vaak: ‘Wat is er allemaal mogelijk?’ Wij draaien het graag om en antwoorden met: ‘Alles is mogelijk. Vertel ons wat je wensen zijn en wij regelen het.’ Peter Lutke, onze collega die verantwoordelijk is voor de Technische Ondersteuning, vertelt hoe dat precies zit.

Alles is mogelijk

Als wij de telefonie regelen voor klanten en vragen wat de wensen zijn, horen we vaak in eerste instantie: we willen gewoon een telefoonnummer. Vaak hebben ze dan nog geen idee wat ze eigenlijk nog meer zouden willen. Maar als de telefonie eenmaal geregeld is, komt er al snel een vervolgvraag als: ‘Het zou handig zijn dat als de telefoon bij Truus overgaat, deze ook bij Jantje en Pietje overgaat. Kan dat?’ Ons antwoord is natuurlijk steevast: ‘Dat kan!’ Alleen als de klant vraagt: ‘Kun je me een overzicht sturen wat er allemaal mogelijk is’, dan moeten we het antwoord schuldig blijven. Dat is vrijwel niet te doen.

Een paar voorbeelden

Om toch enigszins een idee te geven van hoever de mogelijkheden reiken, een paar voorbeelden.

• Tijdschema’s

Het is mogelijk om bijvoorbeeld ’s ochtends tussen acht en twaalf uur telefoontjes op je mobiel te ontvangen, van twaalf tot twee in je voicemailbox, tussen twee en zes op je vaste kantoortelefoon en om ’s nachts de telefoontjes door te schakelen naar je collega’s aan de andere kant van de wereld. Soms superhandig en voor ons een kleine moeite.

• Wachtrijen

Grotere bedrijven met callcenters vragen vaak of het mogelijk is welkomstboodschappen en wachtrijmuziekjes te laten horen, net als het aantal wachtenden die de beller nog voor zich heeft. Als je overigens twijfelt aan het nut van wachtrijmuziekjes: volgens Erik Scherder, hoogleraar Neuropsychologie en bekend van onder andere DWDD University, wachten bellers liever mét dan zonder muziek. Altijd handig om te weten.

• Vast naar mobiel

Door een appje op je smartphone te installeren kun je met een simpele druk op de knop je vaste telefoon overzetten naar je mobiel. Zo rinkelt je telefoon niet meer op je bureau, maar in je broekzak, en kun je uitbellen met je mobiel alsof je met je vaste nummer belt.

Aventel EEN-pakket

Dit – en nog ongelooflijk veel meer – is mogelijk zonder vast-mobiel-integratie af te moeten nemen. In het Aventel EEN-pakket vind je alle functionaliteiten van een telefooncentrale, die naar behoeven in- en uitgeschakeld kunnen worden zonder dat daar extra kosten aan verbonden zijn. Moest je vroeger voor losse modules, zoals bijvoorbeeld een voicemailbox of een module openingstijden, een aantal euro per maand extra betalen, dat is verleden tijd. Het Aventel EEN-pakket kan een vaste telefoonoplossing zijn, maar ook een vast-mobiel-oplossing.

Daag ons uit

Wij zijn verknocht aan ons Aventel EEN-pakket. Dat klinkt natuurlijk als preken voor eigen parochie en daarom nodigen we je uit ons uit te dagen: kom gerust met een schijnbaar onmogelijke vraag – op gebied van telefonie graag – en wij laten je zien wat de mogelijkheden zijn. Wil je meer weten? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. We leren jou en je bedrijf graag kennen zodat we met je mee kunnen denken over de beste oplossing.