Waarom u nu
moet overstappen
van ISDN
naar VoIP!

SowiesoHelder – fusie en verhuizing ICT

images
SowiesoHelder is een marketingbureau gespecialiseerd in het bedenken, bouwen en uitvoeren van marketingcampagnes. Het bureau is ontstaan door een fusie van twee bedrijven: ZoHelder en Sowieso.

Mede-eigenaar Eric Stuifbergen over deze samenwerking: “Doordat wij al op veel trajecten in co-creatie met elkaar samen werkte was het samenvoegen van onze bedrijven een logische stap. Hiermee hebben wij nu alles onder één dak en kunnen we onze klanten nog beter en efficiënter bedienen”

Een fusie en verhuizing op ICT vlak

Bij een fusie en verhuizing komt nogal wat kijken. Zo moeten de ICT-systemen op de nieuwe locatie samengevoegd en opgebouwd worden. SowiesoHelder stond voor een uitdaging op het ICT vlak: op de juiste manier omgaan met de grote hoeveelheid dataopslag.

Eric: “Door toename van de datagrootte van video’s – denk aan 4K bestanden, snelheid en rendertijden – is het belangrijk dat het nieuwe netwerk voldoet aan de huidige eisen. In de huidige economie is het noodzakelijk dat het netwerk en systemen goed werken om geen onnodige tijd te verspillen.”

Aventel is gevraagd deze fusie en verhuizing op het complete ICT vlak te verzorgen. Hieronder vertellen we wat we precies voor SowiesoHelder op verschillende vlakken betekend hebben:

  • Netwerkbekabeling:

Om de grote databestanden zonder vertraging over het netwerk te transporteren is een betrouwbaar lokaal netwerk vereist met hoge capaciteit. Er is niets vervelender dan investeren in dure netwerkapparatuur en er dan achter komen dat de bekabeling niet voldoet.

Dit wordt vaak over het hoofd gezien door bedrijven. De UTP bekabeling is door Aventel aangelegd en gecertificeerd zodat SowiesoHelder ervan verzekerd is dat op elke werkplek probleemloos gewerkt kan worden.

  • Netwerkapparatuur

Om een veilige en snelle internettoegang te regelen is er een Managed Cisco Router geleverd in combinatie met netwerkswitches om voldoende capaciteit voor alle netwerkapparaten te bieden.

  • Dataopslag

Belangrijk is dat SowiesoHelder ondanks de grote bestanden altijd snel moeten kunnen werken. Daarom heeft Aventel SowiesoHelder een lokale dataopslag geadviseerd.

Steven Schrier, directeur Aventel: “Veel bedrijven kiezen voor opslag in de cloud. Dit moet echter wel passen bij de organisatie. SowiesoHelder heeft een dusdanige capaciteit nodig dat het zowel qua kosten als  prestatie beter is voor de klant om dat op eigen lokale hardware te regelen. Maar dan wel met een lokale én off-site back-up, zodat de continuïteit van de bedrijfsvoering gegarandeerd is.”

Door de dubbele back-up op 2 locaties is het risico op dataverlies bij bijvoorbeeld een brand uitgesloten.

locatie sowieso helder

  •  Telefonie

Aventel is gevraagd om mee te denken over een flexibele telefonie-oplossing waarbij alle vaste en mobiele telefoonnummers behouden blijven. Na een inventarisatie-gesprek heeft Aventel een hosted telefonie oplossing geadviseerd waarin vaste en mobiele telefonie geïntegreerd zijn.

De medewerkers van SowiesoHelder bepalen zelf hoe en wanneer ze bereikbaar zijn: op kantoor met het vaste of het draadloze toestel, of onderweg met de mobiele telefoon. Het maakt daarbij niet uit of er met het vaste nummer of met het mobiele nummer wordt gebeld.

In combinatie met de “totaal-communicatie software” heeft men naast telefonie ook de mogelijkheid om te:

  1. chatten
  2. video-bellen
  3. bureaublad te delen
  4. groepsgesprekken op te zetten

En dat vanaf elke gewenst device: mobiel, desktop of laptop. Ook de deurintercom is geïntegreerd met de cloud-telefooncentrale zodat de receptiemedewerkers van de haar telefoon de deur kan beantwoorden en openen.

  • Wifi-netwerk

Voor de mobiele apparaten van de medewerkers en bezoekers heeft Aventel een wifi-netwerk aangelegd. Dit bestaat uit meerdere accespoints die op afstand beheerd en gemonitord worden door Aventel.

Op deze manier kan Aventel snel en adequaat service verlenen. De prestaties van het netwerk zijn 24 uur per dag inzichtelijk en bij onze serviceverzoek kan er direct gereageerd worden op basis van complete informatie.

  • Service

Alle kritische netwerkapparatuur wordt 24 uur per dag bewaakt op alle belangrijke kenmerken. SowiesoHelder is dus zeker van een goede service door de monitoringoplossing in combinatie met de servicedesk van Aventel.

– Als er iets mis is wordt dit automatisch gemeld bij zowel de servicedesk van Aventel als bij de contactpersonen van SowiesoHelder
– Zo kan er altijd snel en adequaat gereageerd worden
– Daarnaast heeft SowiesoHelder ook zelf toegang tot de monitoring zodat ze zelf kunnen controleren wat er mis is bij overlast

Samenwerking met Aventel

Over de samenwerking met Aventel vertelt Eric het volgende: “Aventel heeft meegedacht in onze behoefte. Na de eerste gesprekken is er in combinatie met telefonie een totaal ICT-plan ontwikkeld die daarop goed aansloot. Het blijft spannend of alles op de startdatum ook daadwerkelijk werkt en goed functioneert, maar alles is goed gegaan. Daarnaast is het ook van belang dat het beheer goed blijft verlopen. Zo is en blijft het een prettige samenwerking.”

team sowiesohelder

Maak vrijblijvend een afspraak

Wilt u direct een afspraak maken? Vul dan a.u.b. uw gegevens in en wij nemen binnen één werkdag contact met u op. U kunt ons ook tijdens kantooruren direct bellen via 088-8812345. Hartelijk dank voor uw interesse.

Bel mij terug