Waarom u nu
moet overstappen
van ISDN
naar VoIP!

Star Automaterialen: De succesvolle overstap van ISDN naar VoIP

images
Bij Star Automaterialen komt een groot deel van de omzet telefonisch binnen. Door de afhankelijkheid van telefonie waren ze zeer huiverig om over te stappen van ISDN naar VoIP. Ze hadden immers een werkende telefooncentrale. Wij hebben hen gerustgesteld en ze van A tot Z begeleidt in de overstap. Star Automaterialen heeft nu veel minder facturen en een besparing van omstreeks 50% op de telefoonkosten gerealiseerd.

Van kleine winkel tot meerdere vestigingen

Star Automaterialen is een full service bedrijf op het gebied van auto onderdelen. Sinds 1993 is het bedrijf actief als succesvolle bemiddelaar tussen leveranciers en garagisten. Ze zijn gestart met drie personen in een kleine winkel in Amsterdam en zijn nu uitgegroeid tot zes vestigingen: in Amsterdam, Amersfoort, Arnhem, Haarlem en binnenkort ook Utrecht.

Met ISDN twee dagen onbereikbaar

“Telefonie is bij Star Automaterialen heel belangrijk” vertelt Refik Dogan, verantwoordelijk voor IT en telecom bij Star Automaterialen. Hij geeft aan: “ruim 80% van alle orders worden telefonisch besteld. Als een garagist belt en hij krijgt ons niet te pakken, dan belt hij meteen een andere leverancier, want de auto moet snel gerepareerd worden.

In het verleden hebben we met onze ISDN telefooncentrale meegemaakt dat we ruim twee dagen onbereikbaar waren. Dat heeft ons toentertijd veel omzet gekost. Dit is een van de redenen waarom we huiverig waren voor een nieuw systeem. We hebben er lang over nagedacht voordat we de stap naar VoIP telefonie wilden maken, maar met Aventel hebben we het toch aangedurfd”.

Vertrouwen in Aventel

Toen Star Automaterialen met Aventel in contact kwam, hebben we duidelijk uitgelegd dat Star Automaterialen altijd bereikbaar zal blijven voor zijn klanten, ook als er een storing is op de internetverbinding. Daarna hebben we met dit vertrouwen de transitie succesvol per vestiging uitgerold.

“We zijn heel tevreden” vertelt Refik Dogan verder. “Als er een internet storing is gaat de telefoon automatisch naar een mobiel nummer. Mocht er toch wat aan de hand zijn dan bellen we de helpdesk van Aventel en die lost het meteen op!”

Wilt u graag nog meer weten over VoIP telefonie als het geslaagde alternatief voor ISDN? Download dan nu ons whitepaper.

Maak vrijblijvend een afspraak

Wilt u direct een afspraak maken? Vul dan a.u.b. uw gegevens in en wij nemen binnen één werkdag contact met u op. U kunt ons ook tijdens kantooruren direct bellen via 088-8812345. Hartelijk dank voor uw interesse.

Bel mij terug