Storing verhelpen

Snel weer een werkende telefoon- of internetverbinding bij een storing.

Je vraagt een telefoonverbinding of internetverbinding aan bij KPN. Dat je daar even op moet wachten accepteer je maar. Maar dan blijkt er in die hele wirwar van verbindingen iets fout te zijn gegaan. Het wachten begint. Ondertussen zitten jouw mensen duimen te draaien of zijn op z’n minst weinig productief. Marco van Riessen, Telecom Engineer bij Aventel, vertelt hoe het ook kan.

Verbinding van KPN naar jouw bedrijf

Als je bij KPN een telefoon- of vaste internetverbinding aanvraagt, komt er bij een aansluitpunt een grond- of invoerkabel je huis of bedrijfspand in. Dat kan zijn met een glasvezeldraad of met een koperdraad. Die kabel gaat de grond in en komt ergens via een hoofdverdeler of kabelverdeler weer je pand in. Aan die verdeler zit ook een andere kant waar je telefooncentrale of je internetlijnen aangesloten worden. Een monteur die een lijn oplevert, maakt een verbinding van het ene punt naar het andere punt, zodat de verbinding van de KPN op het juiste punt bij de juiste klant binnenkomt. So far so good.

Foutje, bedankt!

Het gaat hier natuurlijk om heel veel aansluitpunten dus daar gaat weleens iets fout, bijvoorbeeld doordat er aan de kant van KPN bepaalde gegevens niet goed staan. Dan komt je lijn niet op het goede punt binnen en werkt je telefooncentrale of internetverbinding niet. En dan? KPN bellen. Dat kan weleens even duren en dat is op z’n zachtst gezegd niet leuk.

Dat kan anders

Dat doen wij bij Aventel anders. Als wij een xDSL-verbinding aanleggen en er is een storing, kunnen wij dat razendsnel oplossen. We zetten een pieper, een signaaltracer, op een bepaald punt in jouw aansluiting. Dan gaan we razendsnel terug naar de kabel- of hoofdverdeler en dan kunnen we met een zoekpen het geluidje terugvinden. Zo weten we zeker dat we het punt hebben dat bij jouw verbinding hoort. Zo kunnen we direct alsnog de juiste verbinding maken.

Nieuwe dienst

In 2018 heb ik een training gedaan en ben daarvoor gecertificeerd. Daarom mag ik nu zelf de KPN-wijkcentrale in. Sinds het voorjaar van 2019 bieden we daarom deze nieuwe dienst aan: Fixed DSL levering. Op deze manier kunnen we niet alleen binnen een week xDSL-verbindingen opleveren, maar vooral ook adequaat handelen bij storingen. Ben je benieuwd wat we met deze nieuwe dienst voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. We leren jou en je bedrijf graag kennen zodat we een mooie oplossing op maat kunnen bieden.