Telefooncentrale APK

Is jouw telefooncentrale al door de APK?

Veel ondernemers zijn inmiddels overgestapt van een analoge lijn of ISDN naar een VoIP-telefooncentrale. Heb je die overstap naar een telecomaanbieder eenmaal gemaakt, dan wordt een telefooncentrale meestal gelaten voor wat het is. Maar eigenlijk is het heel slim om zo nu en dan je telefooncentrale door te lopen. Past de huidige manier van rinkelen van je toestel nog wel bij je bedrijf?

Licht je telefooncentrale eens door

Een telefooncentrale is nogal een abstract begrip. Dat begrijpen we. Maar als je bedrijf verandert, kan het goed zijn om je telefooncentrale mee te laten veranderen. Misschien moet je er wel een toestel bij, is het handig met een keuzemenu te gaan werken, is de manier waarop je bereikbaar bent eigenlijk nog wel optimaal? Wil je ook mobiel bereikbaar zijn, of juist niet meer? Hoe staat het met je hardware? Hoe oud is dat? Is daar iets nieuws mogelijk? Hoe is je netwerk ingericht?

Slimmer telefoneren

De ontwikkelingen in telefonieland gaan snel. Er is steeds meer mogelijk. Ook daarom is het handig om met enige regelmaat te kijken of je goedkoper of slimmer kunt telefoneren. Er zijn tegenwoordig zoveel integraties met ERP-systemen, CRM-systemen en Outlook mogelijk. Heeft nu iedereen een eigen telefoonboek in z’n toestel? Dan moet je zorgen dat een nieuw nummer in elk toestel handmatig wordt aangepast. Als je dat in een gezamenlijk adresboek zet in bijvoorbeeld Outlook, en je integreert dat met je telefooncentrale, dan is het een kwestie van één nummer aanpassen in Outlook en iedereen is up-to-date. En ja, slimmer kan soms iets duurder zijn, maar misschien krijg je daardoor wel de beschikking over een functionaliteit die je nu niet hebt. Dan is het een kwestie van afwegen. Kost iets je een tientje per maand extra? Vraag je dan af wat je ervoor terug krijgt en wat je ermee wint. En soms kan het ook gewoon goedkoper. Gebruiken jullie iPads met losse abonnementen? Wist je dat je daar ook een groepssimkaart voor kunt gebruiken?

Weg met de mislukte doorverbindingspogingen

Er kunnen ook urgentere redenen zijn om je telefooncentrale eens door te lichten. Misschien heb je wel toestellen waar geen beveiligingsupdates meer voor worden gemaakt. Dan is het tijd om voor iets nieuws te gaan. Heb je nu een toestel met een display met maar één regel? Er zijn ook toestellen waar je al je collega’s op het scherm kunt zien en waar je met een simpel gekleurd lampje kunt zien of een collega in gesprek is. Dat scheelt een heleboel mislukte doorverbindingspogingen voor receptionistes en mensen die de eerste lijn aannemen. Zie je regelmatig medewerkers met de hoorn tussen oor en schouder? Dan is een headset een goed idee. En soms heb je gewoon zin in iets nieuws en hips en kan je daar budget voor vrijmaken. Dat kan natuurlijk ook.

Nieuwsgierig?

Door je telefooncentrale eens goed onder de loep te nemen, kun je misschien de bereikbaarheid van je bedrijf vergroten, je klanten beter van dienst zijn, je processen verbeteren of je collega’s ontzorgen. Als wij daarbij kunnen helpen door eens naar je huidige situatie te kijken, doen we dat met alle liefde. We komen graag, op een tijdstip dat voor jou handig is, bij je langs, ongeacht of je klant bij ons bent of niet. Past de situatie nog bij je? Prima! Daar zijn we ook heel eerlijk in. Past het niet? Dan denken we graag met je mee hoe we de situatie weer passend voor je kunnen maken. Geheel vrijblijvend, dat beloven we! Interesse? Meer weten? Neem gerust contact met ons op!