Telefoon in toiletpot

Er verdwijnt nog weleens een mobiel in een toiletpot. Regelen we!

Silvia Kroon werkt dit jaar tien jaar bij Aventel. Silvia en haar collega Esther Liefting zijn dé mobiele telefonies pecialisten bij Aventel. Silvia over tien jaar mobiele telefonie bij Aventel.

Booming business

Toen ik zo’n jaar of tien geleden bij Aventel kwam werken, was de mobiele telefonie booming business. De iPhone kwam op, Google kwam met het Android-besturingssysteem en niet veel later introduceerde Microsoft de Windows Phone. De mobiele telefoons met bijbehorende abonnementen waren niet aan te slepen, voor zowel de zakelijke als de particuliere markt.

Privégegevens? Dat gaat ons niets aan

In 2017 werden nieuwe regels van kracht. Sindsdien wordt een privéabonnement met toestel op afbetaling boven de 250 euro als lening gezien. Dat houdt niet alleen in dat die persoon dan een BKR-registratie krijgt, maar het betekent ook dat wij om een loonstrook moeten vragen om zo’n abonnement af te kunnen sluiten. Dat voelde voor ons heel onprettig; het gaat ons niets aan wat iemand verdient. Dat zijn privégegevens. Maar helaas kunnen ook wij niet om die wetgeving heen, dus hebben we besloten dat soort abonnementen niet meer af te sluiten voor particulieren. Als iemand een SIM Only-abonnement wil afsluiten en daarbij een los toestel wil kopen, kan dat uiteraard nog steeds, daarvoor gelden deze regels niet.

Zakelijke markt

We hebben ons de laatste jaren dan ook vooral op de zakelijke markt gericht. We regelen abonnementen bij de provider en is er een nieuw toestel of een nieuwe simkaart nodig, dan zorgen wij daarvoor. Het komt ook nog weleens voor dat een medewerker drie keer een verkeerde pincode intoetst. Dan wordt zijn of haar toestel geblokkeerd en is er een pukcode nodig om het toestel weer te ontgrendelen. Is die zoek, dan vragen wij de pukcode op bij de provider en zorgen we dat de medewerker weer snel aan de slag kan. Ook verdwijnt er zo nu en dan een telefoon in een toiletpot. Dat regelen we natuurlijk zo snel mogelijk een nieuwe!

Abonnementen aanpassen

Ook kunnen wij voor klanten de abonnementen voor hun gebruikers aanpassen. Als particulier kun je zelf bij je provider inloggen en je abonnement aanpassen, maar bij een bedrijf is het natuurlijk niet de bedoeling dat elke medewerker dit zelf kan doen. Mocht het toch voorkomen dat hun databundel niet voldoet, dan kunnen wij dat op verzoek eenmalig voor ze verhogen.

Iedereen mag hier binnenlopen

Niet iedereen weet heel goed hoe een smartphone werkt. Logisch ook; de oude Nokia’s kwamen met dikke gebruiksaanwijzingen, maar bij de nieuwe smartphones zit helemaal geen manual meer. Dat is een kwestie van plug and play. Dat is voor veel mensen geen probleem, maar soms zijn er vragen, zeker bij oudere mensen. Iedereen mag hier binnenlopen, zakelijk maar ook particulier, en we zullen altijd proberen te helpen. Die diversiteit in het werk, dat maakt het hier zo leuk!

Nieuwsgierig?

Wil je meer weten over mobiele abonnementen voor de zakelijke markt. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. We leren jou en je bedrijf graag kennen zodat we met je mee kunnen denken over de beste oplossing.